Håll i dig när det blåser!

Nu händer det grejer....vinden har tilltagit i styrka...och sen, helt plötsligt...nu så vänder den håll. Det gäller att hänga med i svängarna när livet bestämmer sig för att ändra riktning. Nu känns det som att det blåser medvind...vi åker med i en virvelvind...och litar på att vi hamnar rätt.

Nu ska vi köpa hus...i Åsljunga. Vi ska bli Åsljunga-bor och papperna skrivs nu i dagarna. Det är häftigt. Det är stort och lite nervpirrande...men faktiskt en väldigt häftig känsla. Jag litar på att det blir bra...att ödet vill oss gott.

Det är inget drömhus (som det i Skånes Fagerhult) ...men det är ett jäkla bra hus till ett jäkla bra pris. ;-) Det räcker, mer än så behöver det inte vara...vi kommer nog att få det bra där.


Annars är det mycket rent allmänt här hemma nu...
Linus fyller 6 år om exakt en vecka. På söndag ska han ha kalas för kompisarna på Olympia bowlinghall.
Hampus fyller 8 år fyra dagar efteråt...så helgen som kommer där efter blir det gemensamt släktkalas för dom här hemma på lördagen och sen på söndagen ska Hampus ha kalas för sina kompisar och spela Laserdome. Det är tufft och hektiskt när dom fyller år så tätt...men samtidigt är det skönt på ett sätt.
Vi firar i dagarna sju och sen är det över.

...Sen kommer dom två små lika tätt i April ju...så då gör vi om samma sak igen typ. :-) Hahaha....

Kalas ger mig sån prestations-ångest....jag är ingen planeringsmänniska egentligen, men samtidigt vill jag att deras kalas ska vara det största som går att åstadkomma...Det ska vara oslagbart roliga fester när mina barn fyller år. Jag nöjer mig aldrig med saft och tårta...jag vill hela tiden göra något mer av det hela. Hade jag varit miljonär så lovar jag er att det hade skrivits om mina barns kalas i tidningarna! ;-) Tur för dom kanske att jag inte är det!?
Men det här med att boka kalas på andra ställen än hemma är ju perfekt...då är det någon annan som sköter hela planeringen....det enda man behöver göra är att skicka inbjudningar och punga upp med pengarna...man slipper tom. städningen efteråt och det är ju helt klart det bästa av allt! ;-D

Nu ska jag bara se till att inbjudningarna kommer ut oxå....det börjar brinna lite i knutarna!



Kommentarer
Postat av: saralisa

Grattis till huset, va roligt!!!!

2009-01-20 @ 13:19:52
Postat av: Jessica

Hus, de låter ju gott!

Får visa bilder sen...

2009-01-20 @ 15:40:07
Postat av: Annie

GRATTIS till huset!!! var i Åsljunga? Jag har ju kört runt mycket där bland massa vårdtagare :) Mysigt och bra med sjö och allt! Nära till Örkelljunga med.. Blir nog bra! Spännande! :) Kram

2009-01-20 @ 19:55:55
URL: http://5meteruppiluften.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0