Vintertid

Vaknade i morse av att mina två minsta söner busade, skrattade och skrek små glädjetjut...i mitt öra. Var just på väg att dra iväg en lång svordoms-ramsa när jag kom på att det är söndag = tvättedag. Kollade klockan...05.10...lika bra att gå upp och sortera tvätten och få igång ett par maskiner tänkte jag. Väl nere i tvättstugan med mitt ENORMA berg av tvätt och mina otroligt pigga små busungar så märker jag att där inte finns någon tvättstugenyckel i det lilla skåpet där den brukar hänga!!! PANIK!!! Provar att rycka i dörrarna, kollar efter nyckeln ett par gånger till, rycker lite hårdare i dörrarna...FAAAAAAAAN!

Efter detta kom där en ännu längre svordoms-ramsa, men den delger jag inte er! Men ni kan förstå min frustration va!? Idioter som inte hänger tillbaka nyckeln efter sig! Hade jag vetat vilka det var så hade jag bankat in dörren hos dem!!! Kan ju inte ringa vaktmästaren heller så tidigt en söndagsmorgon...min tvätttid börjar ju egentligen inte förrän kl.07.00
Fick alltså bära upp skittvätten igen (Ni anar inte hur mycket!!! Min enorma tvättsäck + en sopsäck + två ikeakassar = MYCKET tvätt = Tung tvätt!) och asa med mig mina två fortfarande pigga och busiga små söner.

Däruppe sätter jag mig framför datorn och blir påmind om att det är vintertid nu...dags att dra tillbaka klockan...den är alltså bara 04.30...och här sitter jag och har inget för mig mer än att snurra rundor på nätet. Tvättat lär det ju inte bli idag iallafall...däremot lär det bli en LÅNG dag! Ungarna sitter i badet och sjunger, dom bryr sig inte om vad klockan är! Kanske skulle gå in och bada en sväng med dom...kan en del roliga sånger jag med! ;-)

Kommentarer
Postat av: Emma

men nä fy vad trist. Jag hade också blivit jättearg.

Har ni inte egna nycklar då? Och egna pluppar?

Det har vi, hade också tvätttid klockan 7 imorse. Julia och Leo vaknade 4:10. suck Sen iväg till jobet klockan 8. Skitmorgon var det.



Ta hand om dig.

Kram

2008-10-26 @ 12:42:59
URL: http://vargflinga.blogg.se/
Postat av: Tanja

Ja vi har det inte lätt här på fasanen och dessa förbaskade tvättider, jag har en tid den 10 på kvällen så du kan alltid lägga din tid innan mig så kan du få min tid med ;-) kram

2008-10-27 @ 21:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0