Uppvaknande!

I morse satt jag här framför datorn med min tekopp, sådär lite trött och disträ som man är när man blir väckt kl. 05.15 av två pigga busungar. Surfade rundor på min vanliga bloggrunda, checkade läget hos alla er vars liv jag följer slaviskt genom era bloggar. Så inne hos Jenny fanns där en länk, vilken jag nyfiket klickade på...

-Pang! Där kastades jag in i en annan verklighet!

Jag kastades in i Harpasione´s verklighet. En kvinna, precis som jag....men med den stora skillnaden att hon har en dödlig sjukdom. Hon har ALS. För henne är inte allt självklart längre. Hon lever i den hårda verkligheten, hon tar inget för givet längre...så som jag gör ibland. Man klagar på småsaker. Man glömmer vad man har. Man tittar efter andra och undrar om gräset är grönare för dem. Man traskar på i sin vardag och tar saker och ting för givet. Så här är det och så kommer det vara i morgon med. Men så är det inte. Så funkar inte livet. Imorgon är en annan dag. Då är jag kanske inte den jag är idag...och du är inte du...och vi lever i en annan verklighet. Morgondagens verklighet.



         Glöm ALDRIG bort att vara tacksam för det du har!
                   Hör du det Sofia du Hane?????



Nu har jag precis tagit en lång promenad med min lille minsting i vagnen, vi har lämnat de två lite större på dagis och vi har varit nere i byn en runda. Handlade ingredienser till att göra Skånsk kalops i eftermiddag...det är gott det!! Sen köpte jag vävlim och nya roller-set, så nu ska jag j-vlar bruka allvar med renorverandet, jag ska ta tag i Linus rum och göra det färdigt så han har det fint till jul. Han ska få sitt rymdrum nu....det är f-n på tiden...han har verkligen väntat tillräckligt länge nu!! Så pratade jag lite med Anders mormor och lite med städerskan på Ica...ännu en tankeställare där. Vissa verkligheter är inte så roliga. Jag är glad att jag har min verklighet här...en lat gubbe och fyra odrägliga barn...men jag älskar dem så ofantligt mycket att det gör ont när jag tänker på att man kan mista dom....och jag älskar livet...trots att det känns tufft ibland så finns det inget härligare än livet själv!!





Ps. Gå ner och klicka på volymknappen uppe i vänstra hörnet på Slideshowen under rubriken Helgen...så får ni höra Tracy Chapmans fina stämma ett tag istället! :-) Kram till er som läser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0