Tacksam!!!

Oj, vad jag är tacksam...jag är så tacksam så det pirrar ända ut i tårna!!! Vet inte hur i ord jag ska kunna beskriva hur tacksam jag är för vad min ängel till vän Camilla har gjort....Hon har städat mitt hem! Hon har räddat min själ från att sakta men säkert närma sig ett psykbryt. Hon är min "Knight in shining armor", hon är min räddare i nöden, hon är min ängel, hon är min vän. Tack Camilla!!! Här är så fint....och det doftar så gott...och det är som ett riktigt sånt där myshem...hon övertalade mig tom. att lägga in min fina nya Rya-matta som jag aldrig själv pallar lägga på (eftersom allt skit samlar sig i den...ni hör själv vilken ursäkt!? Suck på mig!) Nu är här iallafall så fint hemma och jag SKA VERKLIGEN ANSTRÄNGA mig för att hålla det såhär fint...inga ursäkter om att jag behöver vila mig när barnen somnat kommer att godtas...nej, här ska röjas VARJE kväll...och sen får jag vila mig EFTERÅT...och tända lite doftljus som jag gjorde igår...myspys! ...såhär vill jag alltid ha det!!

....om man ska lägga in lite flum-aspekter i detta så kan alltihop ha att göra med att jag röjde Linus rum i måndags-kväll...Anders idiot-förklarar mig...men det ÄR ett lustigt sammanträffande! Ska förklara för er så ni hänger med....Det är så här att det rummet har varit så stökigt att man knappt kunnat gå in där...länge. Så en dag rätt vad det var så hörs världens krasch, bom, bang. Jag springer in där och möts av världens glassplitter-inferno och två väldigt skamsna, skyldiga ungar uppe i våningssängen...Linus och Matteus...dom har snurrat på lampan tills hela glaskupan lossnat och trillat i golvet! Allt glassplitter låg därför blandat med alla leksaker, böcker, kramdjur och utklädnads-grejer. jag blev så trött att jag bara bar ut barnen, stängde dörren och låste den...såååå....det som inte syns, det finns inte!  ...Men i måndagskväll så tog jag tag i problemet och ägnade ett par timmar åt att städa väck allt splitter från alla saker, rista, röja och dammsuga. Sen så hände ju detta med att Camilla frivilligt erbjöd sig att komma och hjälpa till med resten av hemmet...och i efterhand...efter allt detta....så läser jag i min Feng-Shui-bok att just Linus rum representerar den biten i vårt hem som har med "Hjälpsamma vänner, medkänsla & resor" att göra!! Jag frigjorde alltså bara energierna och sen gjorde de possitiva energierna resten!! Visst är jag knäpp som tror på sånt här!! ;-)

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken underbar vän du har.

Sånt uppskattas mer än nåt annat....

kram

2008-10-09 @ 12:42:24
URL: http://vargflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0