Kreativitet!

Lite kreativitet skulle jag behöva...lite sån kreativitet som Hampus har när han leker....fast på ett annat sätt. Lite mer kontrollerad kreativitet. Under organiserade former...
Hampus kreativa, vilda, lekfyllda sida tar helt överhanden ibland....ofta...nästan alltid...i snudd på var dag...iallafall minst en gång i veckan, kommer han hem med spruckna byxknän, fläckar och revor på övriga kläderna, skrapsår, blåmärken och bulor. Man ska försöka se det från den positiva sidan, det är kul att han har kul...att han har vänner och att dem leker och rör på sig...men det blir dyrt för klädkontot!

Den senaste månaden (september) köpte jag 3 par nya jeans till Hampus, räknar man 250:-/paret så blir det lätt uträknat ca. 750:- jag lade på bara jeans åt honom. Nu när jag tvättade upptäckte jag ett stort hål i sidan på det SISTA hela paret (nåja...inte nu längre!) Är det klokt!? Jäkla unge....han ruinerar mig! Det är detta jag menar med att jag behöver lite kreativitet. Jag behöver en symaskin och jag behöver lite kreativitet för att kunna laga kläderna när dem går sönder. Alternativt att kunna sy egna kläder..i sin egen stil....det vore ju coolt. Men iallafall så hade det lönat sig BIG TIME för mig att kunna laga lite kläder då och då!


ANDRA OMRÅDEN JAG BEHÖVER LITE KREATIVITET OCH INSPIRATION INOM ÄR;

*Våra fotosamlingar som behöver sättas i album...gärna sådär snyggt scrapbook-aktigt!

*Mitt photoshop-intresse behöver definitivt utvecklas...

*Våra väggar, dom behöver lite snygg och personlig konst. Hade kunnat kombineras med den övre punkten angående photoshop...eller sättas som en egen punkt ihop med lite canvasväv och målarfärg...+ en massa inspiration....

*Vårt hem behöver definitivt FengShuias och röjas lite...göras sådär mysigt och hemtrevligt.

*Oxå vill jag lära mig att spela gitarr och sjunga egenhändigt skrivna låtar för mina barn och vänner...


Mmmm...kort och gott skulle jag vilja vara lite mer konstnärlig...eller iallafall ha lite mer tid för att utveckla mina konstnärliga, ickebefintliga kunskaper. Tills dess får jag acceptera att jag är den jag är just nu och så beställer jag två par nya jeans + en tröja till Hampus på H&M.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0