Halloween

Så har vi då avverkat så pass mycket av året att vi kommit fram till denna mys-ruggiga tiden på året, Halloween. Inte klokt för fem öre! Det var ju sommar nyss!! :-S Men jag gillar faktiskt hösten och allt den för med sig nu när jag har körkort har jag märkt. Nu slipper man traska rundor i byn, frusen, blöt och sammanbiten...nu kan man ratta rundor i byn, varm och go med mysmusik på radion! Lite mysigt när man sitter inne i bilen och regnet öser ner och torkarbladen går för fullt...så tittar man ut på alla blöta stackare och tänker;  -Stackars dom! Samma känsla när man ligger under täcket där hemma och lyssnar på höststormarna där ute om natten...så tänker man; -Stackars alla dom som festar i natt! ...oxå drar man upp täcket lite högre om öronen.

Igårkväll var min egen lille Hampus på fest, dock en väldigt oskyldig fest än så länge...men man känner den tiden nalkas! Han var på disco, lågstadie-disco med Halloween-tema. Vi var på Väla innan för att köpa en passande dräkt (har ju många hemma, men dom dög inte...han ville vara riktigt läskig!) men jäklar vad utsålt det var...måste vara många ungar som skulle på Halloween-fest i dagarna. Det enda vi hittade i hans storlek var Batman och Liemannen, som tur var så dög det att vara Liemannen. Så här söt/läskiga var han och Robin innan jag skjutsade dom till discot.



Igår när vi ändå var på Väla så passade jag på att gå in på H&M och göra av med mitt presentkort jag fått på 1000:-, det kom väl till pass nu när vi har så kass med pengar. Köpte termobyxor och tjock jacka till Hampus, samt mössa och tossor till Julius (urgulliga sådana som förvandlade honom till en liten nallebjörn!) och vantar till alla...och ett par tuffa tröjor på rean. Så nu slipper jag gå rundor och asa på det tunga kortet! Lätt fånget, lätt förgånget! ;-) Om du läser detta Annie, så hälsa och tacka din mams igen! Sen var vi en sväng på Ikea oxå och där hittar man ju alltid lite bra att ha! Köpte bland annat lite som ska vara till Linus rum när det blir färdigt och så köpte jag en vägghylla till vardagrummet där vi kan sätta dvd-spelaren och de andra tekniska prylarna (Bla. vårt Wii som kommer snart!!! ...duktiga Hampus nådde sitt mål med jultidningarna!)

Jaha...vad händer idag då? Jo, snart är det simskola och innan dess ska vi käka frukost och hämta Anders mormor som ville följa med idag...hon skulle koka RIKTIGT kaffe och ta med sig...hahaha...inte många som gillar Anders pulverkaffe! ;-) Sen efter det har jag lovat att bjuda Sara, Glenn och barnen på middag. Funderar bara på vad jag ska bjuda på!?? Hmmm...vi kommer nog på någonting om vi slår våra kloka huvunden ihop. Hahaha...kloka....vardå??
Imorgon har jag date med tvättstugan igen, härligt!!! Man skulle ju kunna tro att jag ÄLSKAR att tvätta...så ofta som jag gör det! ....Eller att jag har en ÄLSKARE i tvättstugan, som Anders undrade en dag när det tog en väldig tid! :-) Sen efter det så kommer Nina hit och klipper barnen, det behövs, dom blir långhåriga och odrägliga på ingen tid alls. Man tycker ju det kan räcka med att dom är odrägliga! Eller hur?? Och sen ska jag hjälpa Camilla att flytta på eftermiddagen. It´s gonna be a lovely day! Eller nåt....







Kommentarer
Postat av: Annie

Klart jag läser... :) Det där med presentkortet har hon nog glömt att berätta, men jag ska framföra hälsningen, haha!

2008-10-27 @ 00:42:15
URL: http://5meteruppiluften.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0