Det är tuffa tider...

Ojojoj, vilken natt jag och min minste son har haft inatt...det är inte mycket sammanhängande sömn vi fått. Han är pigg och glad ändå, själv känner jag mig nästan bakfull. =/ Det började redan någon timme efter att jag somnat honom, han vaknade och gnällde...jag tog upp honom och gav lite tutte. Han fick inte mycket i sig. Det måste vara tufft att vara liten bebis med förkylning och att inte kunna andas ur näsan när man har munnen full av tuttemjölk som måste sväljas undan i takt med att det sprutar... Så somnade han ändå efter lite bank i rumpan.

...och vaknade igen efter ca. 10 minuter. Samma procedur igen alltså....provar ge honom lite tutte...provar med nappen istället...slutar med att jag får banka honom i rumpan tills han somnar. Sen tog vi om den här proceduren igen och igen och igen...säkert sjuttioelva gånger! Nån gång vid 02.30 var både han och jag så utmattade att vi föll i djup sömn. För min del varde den sjupa sömnen bara i 2½timme för jag hade ställt klockan på 05.00. Fredag morgon och tvättedag...vilket innebär att jag som har så mycket tvätt varje gång måste börja ett par timmar innan min tvätt-tid egentligen börjar...bara för att hinna bli färdig och få allt torrt till 12.00 då nästa stackare står på tur med sitt tvättlass...

Även den nästminste sonen har tillråga på allt drabbats av denna förkylning och hade feber när han vaknade i morse vilket innebär att både han och den näst-äldste sonen fick stanna hemma från dagis idag. Eftersom dom går på samma dagis och jag inte har någon bil hemma idag så går jag inte och lämnar den ene med den andre febrig i vagnen. Nu när klockan är halv tio på förmiddagen så märks det dock inget av dom där förkylningarna. Här är "High Life" igen....det byggs kojor och leks monster för fullt...på en väldig ljudnivå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0