Slarvigt!

Igår höll det på att gå riktigt illa...
Jag hade precis hämtat hem familjen efter dagens strapatser med storhandling på Familia osv.  Linus och Matteus hämtade jag hos deras farmor, Hampus hämtade jag hos sin kompis och Anders hämtade jag på hans jobb. Så körde vi hem och Anders jobbekompis Roger hängde med hem för att kolla nåt på WoW. Jag lagar middag medan dom håller på...så rätt vad det är säger Anders;
 
-Var har du gjort av din hårddisk Fia?
-Min hårddisk? Vad skulle jag ha gjort med den?
-Ja den finns inte. Datorn hittar inte den....



Sakta går det upp för mig vad dom menar. Hela min hårddisk på datorn är väck. Säkert ett virus som raderat hela skiten. Hur dom än fixar och har sig så finns den inte. PANIK! Förstår ni hur många ovärdeliga kort det ligger på min hårddisk!??
Jag är ju så jäkla slarvig med att framkalla kort, låter dom ligga i tusental på datorn innan jag ens får tummarna ur att bränna ner dom på skiva. Just nu, olägligt nog, så var där kort ända sen Juli månad....dvs. i stort sett hela Julius bebis-period låg bevarad och förevigad på kort i min hårddisk...som försvann.

Hade det inte varit för att jag var tvungen att rusa iväg till "Active Parenting"- kursen mitt i allt i hop så hade jag nog slutat fungera. Känns som att jag nog bara hade rasat ihop i en hög och fått kortslutning på hjärnan. Viruset hade nog spridit sig dit om jag inte hade gett mig iväg. Nu skingrades tankarna lite...men bara lite! Korten på barnen är den största skatten som finns, förutom då barnen själva. Men utan korten känns det som att deras historia är raderad....dom korten är totalt ovärderliga! Så värdefulla...och ändå är jag så slarvig.

När jag kom hem kunde jag pusta ut, för Anders och Roger hade öppnat datorn och upptäckt att en sladd från min hårddisk till huvud-hårddisken hade hoppat av. Nu finns min hårddisk igen!!! ...och alla korten, dom har jag nu bränt ner på skiva!!! Så fort jag får lite pengar över så ska jag framkalla dom!!


Kommentarer
Postat av: kvinnan med kofta

vilken tur du hade.

och så tänker man att detta ska aldrig hända igen...

har varit med om detta ett par gånger.

2008-11-26 @ 17:43:53
URL: http://kvinnanmedkoftan.blogspot.com/
Postat av: Emma (vargflinga)

Usch fy vilken upplevelse. Shit vad rädd jag hade blivit. Skönt att allt ordnade upp sig iallafall och det inte var nåt värre fel.

Härlig bild på grabbarna.

Kram

2008-11-26 @ 17:49:09
URL: http://vargflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0