Sakta vaknar dagen...

Här har jag och min lille snörvlande, mulliga och underbara bebis suttit sen 04.20. Läst en hel del bloggar har vi gjort och skickat in en beställning till Jotex...jättefina, jättebilliga adventsstjärnor hade dom där.  Svarta i papp med broderi och små metallpärlor. Tre stycken sådana beställde jag + en jättesnygg fönsterlampa i grön kamouflage-stil till Matteus och Julius blivande "djungel-rum". Känner mig så inspirerad att komma igång med Linus rum nu först och sen att kunna starta med det lilla rummet till dom små till våren. Det kommer att bli så fiiiint! :-)

Linus rum ska jag och Camilla sätta igång med på Måndag, då ska där upp väv på väggarna och sen  ska jag köpa målarfärg den 20:e och så ska där målas...riktigt blekljus-gul på tre av väggarna och mörk natthimmels-blå på en  vägg. I garderoben ligger de fina stjärnorna och planeterna som jag ska klistra upp efteråt på den väggen. Sen är det bara att börja inreda med alla de små detaljerna som jag sparat på mig under en tid nu...och den fina loftsängen med skrivbord undertill som han fått av Robin. Kommer bli bra...det ser jag redan i mitt huvud! Hahaha...bara gardinerna som fattas sen...men det är ju rätt snabbt fixat. Fint till advent ska han iallafall ha, det har jag lovat mig själv!

Nu sover han, den lille snörvlande, mulliga, underbara bebisen...så jag ska passa på att gå in och duscha. Sen får jag väl röja undan spåren efter gårdagens taco-fest i köket och servera lite frukost. Lördag innebär ju simskola hela förmiddagen och eftermiddagen/kvällen ska vi tillbringa i Örkelljunga hos Anders pappa som fyllde år igår. Idag bjuds det på middag och det är ju alltid trevligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0