My oh my....what a night!




Shit vilken jävla natt... Oj, knappt jag vill skriva om den ens! Inatt har jag inte sovit mycket alls. EXTREMT trött har jag varit, men det hjälps inte när man tagit på sig jobbet som mamma. Inatt har jag haft en sjuk bebis...och en sjuk bebis betyder en ledsen bebis. En ledsen bebis betyder i sin tur en frustrerad mamma. En frustrerad mamma blir emellanåt så frustrerad att hon blir nästan arg på sin bebis när den bara skriker. En sjuk bebis är det ju synd om...men i nattens mörker tycker mamman nästan mer synd om sig själv. Nu är den här jävla natten över iallafall....och nu sover den lille bebisen med. Tyvärr kan inte jag göra det...för nu är här fem stycken pigga barn som sovit hela natten och inte alls märkt av den där gälla lilla rösten som skar genom natten här. Det är bara i mitt huvud det ekar fortfarande.

Fem pigga barn, varav bara tre av dom är mina. Två är lånade. Bella och Loke ville sova över. Klart dom kan få det. Här är ändå kaos...mer kan det inte bli...känns det som. Matteus var så lycklig här igårkväll när han förstod att dom skulle sova här. Så lycklig att han i sin iver välte ut Cocca Colan i glasen...mer än en gång, mer än två gånger oxå. Som mamma biter man ihop, ler och torkar upp. Det viktigaste är att barnen är lyckliga. Lyckliga det var dom iallafall, med chips, godis och ostbågar i mängder + Bee Movie på projektorn.

Idag är en ny dag med nya möjligheter. Jag ska börja den med att röja upp i köket och servera lite frukost. Hampus ska få sitta här ett tag på internet och spela Club Penguin. Sen får vi se vad som händer. En sak är iallafall säker, ikväll ska ungarna lägga sig tidigt och jag ska ha lite egen myskväll. Mycket bra på Tv:n ikväll ju....först "Ensam Mamma söker" och sen börjar "Sanningens Ögonblick" igen. Det programmet älskar jag, kul när folk gör bort sig ju! ;-)

Kommentarer
Postat av: saraju

haha.....jaa du..i told you.....=) men kidsen hade kul iallafall :)

2008-11-09 @ 12:39:56
Postat av: KaosJenny

Sov Gott så fort du kan... Låta någon diska en stund och någon titta på dvd för att få en tupplur är klart värt det ibland. Kram

2008-11-09 @ 21:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0