Det börjar att arta sig...

Igår fick jag FAKTISKT en hel del gjort!!!  Kryss i taket!            X

Började självklart morgonen med att blogga och käka frukost, men sen tog jag tag i köket. Putsade köksfönstret och slängde gardinerna i tvätten...sen skurade jag kryddhyllan (bläää för gammalt matfett!) den blev så vit och fin och jag slängde alla gamla kryddor man aldrig använder ändå. Så skurade jag lite till här och där och dammsugade och hade mig. Resultat = ett fräscht kök utan gardiner....men det kommer! Efter det så hjälptes jag och Linus åt med hans rum...ett litet tag...sen tröttnade han och tyckte jag skulle ta resten själv...han är en riktig glidare den där lille killen! Resultat = ett halvfärdigt rum. Övergick där med till Hampus rum....och med bra hjälp av honom blev det riktigt snyggt därinne. Avslutade med att putsa hans fönster och bädda rent i hans säng. Kan alltså anse det rummet som färdigt för advent nu...ska bara hänga upp en stjärna eller nåt där till helgen.

Vägrar förresten att fuska med advent som många andra gör....varför ska man ha så bråttom med att få fram alla julsaker?? Man hinner ändå bli trött på det innan året är slut! Fast vissa man ser låter ju fan skiten hänga uppe ända till sommaren....alla har vi våra böjelser. ;-)

Jaha...vad mer...var var jag? Jo, städningen! Sara-Mara, min vän i vått och torrt, kom på besök lite senare under kvällen när barnen lagt sig. Då hjälptes vi åt att rensa och sortera en av de värsta krigs-zonerna i mitt kök...mitt allt-i-allo-skåp. Där jag förvarar i stort sett allt som jag inte annars vet var jag ska ha.  Det skåpet brukar överfalla en när man försöker närma sig det, så mycket prylar som vill prylas...så mycket pyssel som vill pysslas och såååå mycket pennor som inte fungerar och lera som slutat var lera och blivit till stenar. Men nu är där fint!! Nu ligger allt i små prydliga avdelningar, en avdelning för kritor, block, pennor och sudd osv. En avdelning för pysselsaker och doftljus, stenar och pärlor. En avdelning för presentpapper, snören och oskrivna vykort....osv. osv. Nu vill man nästan göra sig ett ärende där hela tiden bara för att njuta av ordningen.

....och så mycket roliga saker jag har som jag knappt visste om! :-)

I morse när jag vaknade så hördes ett svagt skramlande inifrån Linus rum. Där satt han och städade, helt på eget initiativ....och han hade bäddat så fint och satt alla de små kramdjuren på rad i sängen. Min lille myspojke, han kan om han vill!! Nu har jag lovat honom att ta det sista när han är på dagis, så att han oxå får det fint till advent. Bäst jag reser på röven....klockan har en förmåga att gå fort när barnen är borta.




Kommentarer
Postat av: Emma (vargflinga)

Vad duktig du är :0) Ibland får man verkligen orken till att göra allt sånt där och det känns så himla skönt efteråt. :0)

Själv har jag också röjt en hel del idag och fått iordning litegrann.

kram på dej!

2008-11-24 @ 10:52:22
URL: http://vargflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0