Life is a challenge....

Ännu en sömnlös natt har förflutit...jag och min lille bebis har suttit tätt tillsammans och vaggat varandra. Han har haft ont i sitt öra tror jag, det verkade så tyckte jag iallafall...den lilla handen famlade hela tiden upp mot örat och han var så ledsen den stackaren. Inte lätt att vara liten, att inte kunna förklara vad som är fel. Nu sover han iallafall, tätt invirad i täcket med huvudet högt och magen full av alvedon. Får väl se om det blir en sväng till barnakuten idag eller om man kan avvakta tills vårdcentralen öppnar imorgon. Får se hur han mår sen lite längre fram idag. Mitt lilla hjärta.

Inatt har jag iallafall tvättat undan några maskiner tvätt, nu har jag inte så många kvar. Måste bara vänta på att ICA öppnar för jag behöver mer sköljmedel innan jag kan fortsätta. Konstigt är hur Hampus lyckas lera ner sig och sina kläder så fullständigt att där fortafarande är lera kvar när man tar ur byxorna ur tvättmaskinen! Säkert 76 000 varv har dom snurrat med extra mycket tvättmedel och ändå blir dom inte rena...suck!

Så snurrar man ju en del på nätet när man inte har något annat för sig under dygnets mörka timmar...sova kan ju dom andra göra liksom. Så hittade jag den här spännande utmaningen och eftersom jag älskar utmaningar så nappade jag direkt. Tycker ni som läser ska göra likadant. Kopiera och klistra in i era bloggar, jag utmanar er ALLIHOP!

UTMANING TILL ALLA ER SOM LÄSER;

3 saker jag skäms för:

1. Vårt smutsiga golv, alla saker som ligger utspridda överallt är väl ändå ok på sitt sätt...men faktumet att här är väldigt omdammsugat tycker jag är pinsamt. Man ska inte behöva hitta gammallt matspill under köksbordet!
2. Jag skäms när vi är borta och barnen inte lyssnar på mig. När de beter sig ohyffsat och jag måste skälla och skrika på dem för att de ska skärpa sig. Känner mig som en misslyckad mamma då!
3. Så skäms jag oxå över mina fula och nerbitna fingrar och naglar. Tuggar på dem titt som tätt fast jag lovat mig själv att sluta med det. Blir som en mani det där....

3 saker jag är stolt över:

1. Jag är extremt stolt över mina fyra fina pojkar som trots allt ofta får en massa beröm av folk  runt omkring. Dom är varma, mysiga, hjälpsamma och omtänksamma allihop. Väldigt fina egenskaper tycker jag!
2. Jag är stolt över att jag befinner mig där jag gör idag. Att jag orkat gå fast livet ofta varit en uppförsbacke. Att jag haft styrkan att kämpa ensam och att jag litat och fortfarande litar på att livet leder mig rätt.
3. Jag är oxå stolt över att jag kämpade mig till mitt körkort förra vintern/våren, höggravid och heltidsjobbande.

3 saker jag vill göra år 2009:

1. Jag vill bli färdig med renorveringen här hemma...vill att bilden av mitt hem i huvudet och mitt hem i verkligheten ska överens-stämma. Mest vill jag bli färdig med ungarnas rum!
2. Jag vill skaffa mig ett jobb, ett varaktigt jobb som jag trivs med och känner mig trygg med.
3. Jag vill åka på njutnings-semester tillsammans med Anders och ungarna för att fira att vi är starka tillsammans!

3 händelser år 2008 som jag aldrig kommer glömma:

1. Julius födelse självklart! Intensivt, häftigt och känslomässigt överväldigande. Vårt fjärde underverk! Kärlek!
2. Tyvärr kommer jag aldrig heller glömma allt trassel med Anders familj detta året. Tråkigt och jobbigt....
3. Jag vill inte glömma att motgångar gör en stark! 2008 har varit ett jobbigt känslomässigt år, men säkert har det varit någon mening i detta med. Kanske en påminnelse om hur viktigt det är att ventilera våra känslor innan de exploderar och oraskar kaos inombords. Öppna upp, släpp in och gråt ut. Sen går vi vidare....

3 saker jag inte kan klara vardagen utan:

1. Absolut mina barn! Utan er är jag inget...med er är jag allt!
2. Pengar, dom är vi tyvärr alla beroende av. En fetare plånbok hade inte skadat.
3. Hmmm....vad ska jag svara här? Datorn? ....den vill jag inte vara beroende av! Svarar istället min inre styrka. Den vill jag ha med mig....ALLTID!!

3 personer jag avundas:

1. Tycker inte om känslan avund...men ok....jag avundas min man ibland för att han ofta får sätta sig vid dukat bord, sova länge på morgnarna och att han lever mer kravlöst än jag...samtidigt vill jag inte byta....egentligen.
2. Ibland kan jag avundas Sara för att hon är så söt och smal som jag skulle vilja vara...vill dock inte behöva offra allt sånt som är gott. Glass, godis, läsk osv.
3. Kan oxå vara avundsjuk på Camilla ibland för att hon är så effektiv. När hon bestämmer sig för att göra saker, så GÖR hon saker. Inte alls så seg och lat och uppskjutande som jag ofta är. Skulle vilja vara så hemmapysslig som hon!


Jaha, där fick ni lite bekännelser av mig så här en söndagmorgon....nu är alla barnen vakna och ICA öppnar snart så jag får väl göra mig iordning och få lite struktur på den här dagen. Kram till er som vill ha en kram!






Kommentarer
Postat av: Mad.

Gillar ditt sätt att skriva!! Har nyss hittat din blogg efter ett tips av en kompis! Du har ett ärligt, befriande sätt att skriva. Välskriven svenska!! Fortsätt!! Fortsätt också att vara stolt och stark! Ville bara säga det till dig!

2008-11-17 @ 08:50:17
Postat av: KaosJenny

Det vänder snart, det vänder snart Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0