Dagarna går fort...och inget blir gjort!

Ja, det känns som att dagarna bara springer iväg. Hela mitt inre är fyllt av "Jag borde...", "Jag skulle...", "Jag måste..."....men ingenting händer! Igår blev jag iallafall färdig med tvätten, nu är den vikt och sorterad....men tro mig, det är ett litet steg för mänskligheten. Här är så mycket som måste göras i det här hemmet. Igår kom snön och det gjorde mig om möjligt ännu mer stressad...för fan det är ju snart advent!!!!!! Hallå!!!! Jag får panik av alla som säger att det ska bli så mysigt och att dom längtar....visst kan det vara mysigt...men det går för FORT! Jag hinner inte med! Känslan är i stil med att springa efter ett tåg som redan börjat gå från perrongen, ditt liv hänger på att du får följa med det tåget...men snön är för hög för att springa i....du snubblar i drivorna och lokföraren har blicken riktad framåt mot horisonten och nya mål här i livet. Ser han din desperation?? Drar han i bromsen? Svar: NEJ! Du måste springa fortare....sådär som dom gör på film och hoppa på i farten... Förbannade snö!!!!!

Saker jag MÅSTE få gjorda:

*Putsa fönster och fixa det fint med stjärnor och stakar (+byta gardiner i köket)
*Köpa choklad-adventskalender till Matteus
*Få Linus rum färdigt (satte väv i halva i tisdags...sen tog väven slut! suck...)
*Röja och få det fint  på Hampus rum och samma sak med Matteus rum.
*Allmänt städa överallt

Saker jag BORDE få gjorda:

*Beställa Pepparkaks-dräkt till Hampus (...kanske en till Julius med!?)
*Köpa de där Lego-adventskalendrarna som Hampus & Linus ville ha...
*Fundera ut hur vi ska göra med Hampus sköldpadda som borde gå i dvala nu?
*Advents-pyssla med barnen (dekorera pepparkakor = sätta kristyr på köpta sådana! ...och skriva julkort)


...mmm, det där var mina mer eller mindre brådskande sysslor. Sen har jag AKUT brådskande sysslor oxå, som helst borde bli gjort redan idag eller imorgon....tex. att köpa vinterkängor till barnen (mycket akut med tanke på snön!) och städa det stackars marsvinets bur. Tro mig, detta vara bara en bråkdel av allt som snurrar i huvudet och pockar på min uppmärksamhet. Där finns SÅ många andra områden som blir försummade här hemma.  Kylen, frysen, källarförrådet, garderoberna och alla andra förvaringsutrymmen....+ kantlisterna och dörrkarmarna...när ska jag hinna ta dem? ....Känns det som att jag är ohälsosamt uppstressad över småsaker? Mmm, kan nog hända....men ju längre man tänker på de där "småsakerna", ju större blir dem....och tro mig - jag har tänkt...mycket och länge!! Skulle behöva en spark i häcken av någon. Sluta tänka - Börja agera!

...idag ska jag hem till Anders mormor och putsa hennes fönster. Kan ju hoppas att det får igång mig så pass att jag åker hem och fortsätter med mina egna fönster av bara farten! ;-)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja behöver oxå en spark i häcken!!! Iadg bakar ja faktiskt lussebullar, så ett steg i rätt riktning iaf! Lär väl inte putsa fönster i år heller, ja e sämst på de:)

2008-11-22 @ 10:09:39
URL: http://jessicarosen.bloggagratis.se
Postat av: KaosJenny

Åh, jag blir lite stressad när jag läser men sen hejdar jag mig och kommer på att jag helt enkelt har fimpat nästan ALLT på inför julen listan. Det blir jul ändå. Kram på dig

2008-11-22 @ 10:59:17
Postat av: Emma (vargflinga)



Ja mycket är det som ska göras innan jul. Blir trött bara man tänker på det.



Bilderna är gjorda här: http://www.photofunia.com/ men jag hade också velat lära mig photoshoppa.

2008-11-22 @ 11:52:32
URL: http://vargflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0